Tüketiciler, 2024’te en çok ayakkabıdan şikayetçi oldu

Ticaret Bakanlığı Açıkladı: 2024’te Tüketici Hakem Heyetlerine En Çok Hangi Şikayetler Yapıldı?

Ticaret Bakanlığı, X sosyal medya hesabından yaptığı duyuruda, 2024 yılına ait Tüketici Hakem Heyetleri’ne yapılan başvuruları kamuoyuyla paylaştı. Yapılan açıklamaya göre, 2024 yılında Tüketici Hakem Heyetleri’ne en çok “bedel iadesi” talebiyle başvuruldu. Ayrıca, tüketiciler tarafından en fazla “ayakkabıya” ilişkin şikayetlerde bulunuldu. Toplam başvuruların yaklaşık %13,2’si olan 100.445 adet şikayet, ayakkabılarla ilgiliydi. Bakanlığın açıklaması şöyle devam etti:

“Tüketiciler ile satıcılar veya sağlayıcılar arasındaki anlaşmazlıkların çözümünde yargı dışı alternatif yöntemler olarak hizmet veren Ticaret Bakanlığı Tüketici Hakem Heyetleri, 1995 yılından bu yana faaliyetlerini sürdürmektedir. Tüketici Hakem Heyetleri, anlaşmazlıkların adil, hızlı, basit ve düşük maliyetli bir şekilde çözülmesine olanak sağlarken aynı zamanda yargının iş yükünü de önemli derecede azaltmaktadır.

Ticaret Bakanlığı Tüketici Hakem Heyetleri, bugüne kadar yaklaşık 18 milyon anlaşmazlığı yargıya taşımadan sonuçlandırmıştır.

2024 yılında 755.997 başvuru yapılan Ticaret Bakanlığı Tüketici Hakem Heyetleri, bu başvuruların 762.100’ünü sonuçlandırdı. Yapılan başvuruların toplam parasal değeri yaklaşık 7 milyar TL’yi bulurken, bu rakam bir önceki yıla göre %75 artış gösterdi, ki o da 4 milyar TL idi.

Ticaret Bakanlığı Tüketici Hakem Heyetleri’ne yazılı başvuru yapabilirken, tüketiciler aynı zamanda e-Devlet ve Tüketici Bilgi Sistemi üzerinden elektronik olarak da başvuruda bulunabilirler. 2024 yılında, başvuruların %67’si elektronik ortamda gerçekleştirildi ve elektronik başvuru yöntemi tüketiciler tarafından tercih edildi.

Tüketici Hakem Heyetleri’ne Yapılan Başvurularda En Çok Hangi Talepler Öne Çıktı?

2024 yılında Tüketici Hakem Heyetleri’ne yapılan başvurularda, tüketicilerin en fazla “bedel iadesi” talebinde bulunduğu görüldü. Yaklaşık 293.000 başvuruda bu talep öne çıkarken, 204.000 başvuruda “ürünün değişimi veya hizmetin yeniden görülmesi” talebi bulunmaktaydı. Diğer başvurularda ise “ücretsiz onarım” ve “bedelden indirim” talepleri hakem heyetlerine iletilmişti.

En Çok Şikayet Edilen Ürün: Ayakkabılar

2024 yılı itibariyle en fazla başvuru, ayakkabılarla ilgiliydi. Başvuruların %13,2’si (%100.448) ayakkabılarla ilgiliyken, bunu %4,86 ile kıyafetler (%36.800), %4,85 ile kredi kartı üyelik ücretleri (%36.725), %4,09 ile cep telefonları (%30.959), %3,94 ile mobilyalar (%29.846), %3,80 ile internet abonelikleri (%28.733) ve %2,82 ile GSM abonelikleri (%21.328) takip etti.

Sektörel bazda incelendiğinde, en fazla başvuru %58,79 ile perakende ticaret sektöründe (%444.485) gerçekleşti. Bu sektörü sırasıyla %10,14 ile finansal hizmetler sektörü (%76.702) ve %9,79 ile abonelik hizmetleri sektörü (%74.070) takip etti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir